Aguarde...
 

POPULAR MUSIC ON SCREEN


    R$ 129,90

    em até 4x de R$ 32,48 sem juros no cartão, ver mais opções

    Produto sob encomenda
    Previsão: 9 Semanas + Frete

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    FRETE GRÁTIS para o Sul e Sudeste nas compras acima de R$ 69,00; para o Centro-Oeste e Nordeste, nas compras acima de R$ 99,00; e, para o Norte, nas compras acima de R$ 139,00 - Confira o regulamento


    Sinopse

    'Popular music on screen' examines the relationship between popular music and the screen, from the origins of the Hollywood musical to contemporary developments in music television and video. Through detailed examination of films, television programs and popular music, together with analysis of the economic, technological and cultural determinants of their production and consumption, the book argues that popular music has been increasingly influenced by its visual economy. Though engaging with the debates that surround postmodernism, the book suggests that what most characterizes the relationship between popular music and the screen is a strong sense of continuity, expressed through institutional structures, representational strategies and the ideology of 'entertainment'.

    Detalhes do Produto

      • Ano de Edição: 1999
      • Ano:  1999
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9780719040290
      • ISBN:  0719040299
      • Encadernação:  BROCHURA
      • Altura: 22.20 cm
      • Largura: 14.00 cm
      • Nº de Páginas:  256

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO