Aguarde...
 

LAWLESSNESS AND ECONOMICS

ALTERNATIVE MODES OF GOVERNANCE


    R$ 137,90

    em até 4x de R$ 34,48 sem juros no cartão, ver mais opções

    Produto sob encomenda
    Previsão: 6 Semanas + Frete

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    FRETE GRÁTIS para o Sul e Sudeste nas compras acima de R$ 69,00; para o Centro-Oeste e Nordeste, nas compras acima de R$ 99,00; e, para o Norte, nas compras acima de R$ 139,00 - Confira o regulamento


    Sinopse

    How can property rights be protected and contracts be enforced in countries where the rule of law is ineffective or absent? How can firms from advanced market economies do business in such circumstances? In 'Lawlessness and Economics,' Avinash Dixit examines the theory of private institutions that transcend or supplement weak economic governance from the state. This book constructs a toolkit of theoretical models to shed new conceptual light on the different modes of governance, and deepen our understanding of the interaction of the alternative institutions with each other and with the government's law. For example, one model explains the limit on the size of social networks and illuminates problems in the transition to more formal legal systems as economies grow beyond this limit. Other models explain why for-profit enforcement is inefficient. The models also help us understand why state law dovetails with some non-state institutions and collides with others.

    Detalhes do Produto

      • Subtítulo:  ALTERNATIVE MODES OF GOVERNANCE
      • Origem:  IMPORTADO
      • Editora: PRINCETON UNIVERSITY
      • Coleção:  THE GORMAN LECTURES IN ECONOMICS
      • Assunto: Economia
      • Idioma: INGLÊS
      • Edição:  1
      • Ano de Edição: 2007
      • Ano:  2007
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9780691130347
      • ISBN:  0691130345
      • Encadernação:  BROCHURA
      • Altura: 23.50 cm
      • Largura: 15.20 cm
      • Nº de Páginas:  167

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO