Aguarde...
 

THE CHOMSKY - FOUCAULT DEBATE ON HUMAN NATURE


    R$ 69,90

    em até 2x de R$ 34,95 sem juros no cartão, ver mais opções

    Produto sob encomenda
    Previsão: 6 Semanas + Frete

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    FRETE GRÁTIS para o Sul e Sudeste nas compras acima de R$ 69,00; para o Centro-Oeste e Nordeste, nas compras acima de R$ 99,00; e, para o Norte, nas compras acima de R$ 139,00 - Confira o regulamento


    Sinopse

    In 1971, at the height of the Vietnam War and at a time of great political and social instability, two of the world’s leading intellectuals, Noam Chomsky and Michel Foucault, were invited by Dutch philosopher Fons Elders to debate an age-old question - is there such a thing as 'innate' human nature independent of our experiences and external influences? The resulting dialogue is one of the most original, provocative, and spontaneous exchanges to have occurred between contemporary philosophers, and above all serves as a concise introduction to their basic theories. What begins as a philosophical argument rooted in linguistics (Chomsky) and the theory of knowledge (Foucault), soon evolves into a broader discussion encompassing a wide range of topics, from science, history, and behaviorism to creativity, freedom, and the struggle for justice in the realm of politics. In addition to the debate itself, this volume features a newly written introduction by noted Foucault scholar John Rajchman and includes substantial additional texts by Chomsky and Foucault.

    Detalhes do Produto

      • Origem:  IMPORTADO
      • Editora: NEW PRESS
      • Edição:  1
      • Ano de Edição: 2006
      • Assunto: Filosofia
      • Idioma: INGLÊS
      • Ano:  2006
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9781595581341
      • ISBN:  1595581340
      • Encadernação:  BROCHURA
      • Altura: 14.00 cm
      • Largura: 19.10 cm
      • Peso: 0.33 kg
      • Complemento:  NENHUM
      • Nº de Páginas:  213

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO