Aguarde...

ARGUMENTS WITH ETHNOGRAPHY


    R$ 400,00

    em até 10x de R$ 40,00 sem juros no cartão, ver mais opções
    Produto sob encomenda
    Previsão: 9 Semanas + Frete

     
    Frete grátis para compras acima de:
    Sul e Sudeste: R$ 99,00
    Centro-Oeste e Nordeste: R$ 109,00
    Norte: R$ 139,00
    Confira o regulamento

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    Sinopse

    A major critique of the globalization of the culture principle in anthropology. This study contends that the subjective anthropology promoted through postmodernism represents an extreme development of long established, highly patronizing and misleading evaluations in the anthropologist's creative role in the construction of theory. Arguing that theory building is dependent on the actual study of peoples - a study which is empirically based and historically sensitive - the book advocates the 'fieldwork mode of production and reproduction'. The simplest model for the construction of empirically-grounded theory involves three interacting sets of factors; the subjective ethnographer and their deployment of current theoretical assumptions; the multi-layered ethnographic 'facts' disclosed by fieldwork; and the geopolitical and historical contexts in which fieldwork is conducted.

    Detalhes do Produto

      • Ano de Edição: 1999
      • Ano:  1999
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9780485195705
      • ISBN:  0485195704
      • Encadernação:  CAPA DURA
      • Altura: 22.90 cm
      • Largura: 15.20 cm
      • Nº de Páginas:  167

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO