Aguarde...
 

CULTIVATING GRASS-ROOTS FOR REGIONAL DEVELOPMENT I

CULTIVATING GRASS-ROOTS FOR REGIONAL DEVELOPMENT I


    R$ 483,20

    em até 10x de R$ 48,32 sem juros no cartão, ver mais opções
    Produto sob encomenda
    Previsão: 6 Semanas + Frete

     
    Frete grátis para compras acima de:
    Sul e Sudeste: R$ 99,00
    Centro-Oeste e Nordeste: R$ 109,00
    Norte: R$ 139,00
    Confira o regulamento

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 

    Sinopse

    The key to successful regional development is more a personality issue than a global one, contends social economist Dr. James Cécora. With a fresh new interdisciplinary approach, Cécora tackles traditional economic theory to show that a distinct type of individual, the 'innovative entrepreneur', can do more to secure economic stability in a particular region than any multinational corporation. Arguing that global economics have spiraled out of control, Cécora builds a case for supporting and promoting the development of entrepreneurs at the local and regional level. These individuals will, he says, work at strengthening the regional economy over the long term because of their permanent attachment to a region, as well as in vested self-interest. Cécora compares the personalities of corporate managers to self-starting entrepreneurs, drawing the conclusion that the risk-taking ability of entrepreneurial types prompts more creative thinking and regionally appropriate action and solutions. This willingness to try new approaches is often a key to success.

    Detalhes do Produto

      • Subtítulo:  CULTIVATING GRASS-ROOTS FOR REGIONAL DEVELOPMENT I
      • Origem:  IMPORTADO
      • Editora: ASHGATE USA
      • Edição:  1
      • Assunto: Economia
      • Idioma: INGLÊS
      • Ano de Edição: 1999
      • Ano:  1999
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9781840148565
      • ISBN:  184014856X
      • Encadernação:  CAPA DURA
      • Altura: 23.50 cm
      • Largura: 17.10 cm
      • Nº de Páginas:  147

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO