Aguarde...

INTEGRATIVE ECONOMIC ETHICS

FOUNDATIONS OF A CIVILIZED MARKET ECONOMY


    R$ 580,00

    em até 10x de R$ 58,00 sem juros no cartão, ver mais opções
    Produto sob encomenda
    Previsão: 6 Semanas + Frete

     
    Frete grátis para compras acima de:
    Sul e Sudeste: R$ 99,00
    Centro-Oeste e Nordeste: R$ 109,00
    Norte: R$ 139,00
    Confira o regulamento

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    Sinopse

    Contents - List of diagrams; Preface; Translator's note; Introduction - Orientation in economic-ethical thinking; Part I. Fundamental Concepts of Modern Ethics and the Approach of Integrative Economic Ethics - 1. The phenomenon of human morality - the normative logic of interpersonal relations; 2. The moral point of view - philosophical developmental lines of rational ethics; 3. Morality and economic rationality - integrative economic ethics as the rational ethics of economic activity; Part II. Reflections on the Foundations of Economic Ethics I - A Critique of Economism - 4. 'Inherent necessity' of competition? A critique of economic determinism; 5. 'Morality' of the market? A critique of economic reductionism; Part III. Reflections on the Foundations of Economic Ethics II - Rational Economic Activity and the Lifeworld - 6. The question of meaning - economic activity and the good life; 7. The question of legitimation - economic activity and the just social life; Part IV. A Topology of Economic Ethics - The 'Sites' of Morality in Economic Life - 8. Economic citizens’ ethics; 9. Regulatory ethics; 10. Corporate ethics; Bibliography; Index.

    Detalhes do Produto

      • Subtítulo:  FOUNDATIONS OF A CIVILIZED MARKET ECONOMY
      • Origem:  IMPORTADO
      • Editora: CAMBRIDGE - USA
      • Assunto: Economia
      • Idioma: INGLÊS
      • Edição:  1
      • Ano de Edição: 2008
      • Ano:  2008
      • País de Produção: United States
      • Código de Barras:  9780521877961
      • ISBN:  0521877962
      • Encadernação:  CAPA DURA
      • Nº de Páginas:  420

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO