Aguarde...

THE "PUBLIC" LIFE OF PHOTOGRAPHS


    R$ 160,00

    em até 5x de R$ 32,00 sem juros no cartão, ver mais opções
    Produto sob encomenda
    Previsão: 6 Semanas + Frete

     
    Frete grátis para compras acima de:
    Sul e Sudeste: R$ 89,00
    Centro-Oeste e Nordeste: R$ 109,00
    Norte: R$ 139,00
    Confira o regulamento

    Calcule prazo de entrega e frete:

     - 
    Este produto pode ser retirado em loja

    Sinopse

    Do we understand a photograph differently if we encounter it in a newspaper rather than a book? In a photo album as opposed to framed on a museum wall? The "Public" Life of Photographs explores how the various ways that photographs have been made available to the public have influenced their reception. THe reproducibility of photography has been the necessary tool in the creation ofa mass visual culture. THis generously illustrated book explores historical instances of the "public" life of photographic images-tracing the steps from the creation of photographs to their reception. THe contributors examine the emergence of photography as mass culture: through studios and public spaces; by the press; through editorial strategies promoting popular and vernacular photography; and through the dissemination of photographic images in the art world. THey discuss such topics as how photographic images became objects of appropriation and collection; the faith in photographic truthfulness; Life magazine's traveling exhibitions and their effect on the magazine's "media hegemony"; and the curatorial challenges of making vernacular photographs accessible in an artistic environment.

    Detalhes do Produto

      • Origem:  IMPORTADO
      • Editora: MIT PRESS
      • Edição:  1
      • Ano de Edição: 2016
      • Idioma: INGLÊS
      • Ano:  2016
      • País de Produção: Germany
      • Código de Barras:  9780262035194
      • ISBN:  0262035197
      • Encadernação:  CAPA DURA
      • Altura: 238.00 cm
      • Largura: 185.00 cm
      • Comprimento: 20.00 cm
      • Quantidade de Itens do Complemento:  0
      • Nº de Páginas:  300

    Avaliação dos Consumidores

    ROLAR PARA O TOPO